Lorenzo Baldassarri łączony z zespołem Avintia Racing

Czołowy kierowca pośredniej kategorii Moto2Lorenzo Baldassarri prawdopodobnie nie będzie dalej współpracował z Akademią VR46. Włoch postanowił pójść własną drogą, w czym pomóc ma mu Simone Battistella – obecny menadżer Andrei Dovizioso, czy Alvaro Bautisty. Balda łączony jest z przejściem do MotoGP i satelickiej ekipy Avintia Racing w 2020 roku.

Lorenzo Baldassarri

Baldassarri rozpoczął sezon 2019 od kapitalnej serii trzech zwycięstw w czterech pierwszych wyścigach, przez co zbyt wcześnie zaczęto o nim mówić, jako przyszły mistrz świata pośredniej kategorii, idąc za ciosem kolegów z Akademii z poprzednich lat: czyli Pecco Bagnai oraz Franco Morbidelliego. Włoch niestety nieco się pogubił i w pięciu kolejnych wyścigach zgromadził jedynie 22 punkty, spadając na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, tracąc 39 punktów do liderującego Marqueza.

Za kulisami padoku Grand Prix miało dojść do lekkiego konfliktu, przez który Baldassari może opuścić szeregi Akademii VR46, a o jego przyszłości ma zacząć decydować Simone Battistella, aktualny menadżer Andrei Dovizioso i Alvaro Bautisty, który w wyścigowym padoku posiada wiele kontaktów. Nowym pracodawcą 22-letniego Włocha miałby zostać hiszpański satelicki zespół Ducati – Avintia Racing, który również interesuje się Australijczykiem – Remym Gardnerem, jednak związany jest on kontraktem w Moto2 z zespołem SAG do końca 2020 roku.

Kierownik zespołu Avintia Racing – Ruben Xaus ogłosił, że z naciskiem sponsorów, zespół w sezonie 2020 musi mieć w swoich szeregach minimum jednego debiutanta, gdzie doskonale pasowałby Baldassarri. Wszystko wskazuje na to, że Tito Rabat pożegna się z zespołem Avintii, podczas gdy przyszłość Karela Abrahama stoi pod znakiem zapytania, ponieważ Czech zakontraktowany jest jeszcze na jeden sezon.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.