Jack Miller z nowym kontraktem i motocyklem GP20 w Pramac Ducati!

MotoGP

Zawodnik zespołu Pramac Ducati – Jack Miller przedłużył kontrakt z aktualnym zespołem kategorii MotoGP na kolejny sezon. Przyszłość Millera w satelickim zespole Ducati była mocno kwestionowana podczas austriackiej rundy, z powodu plotek o powiązaniu włoskiego zespołu z Jorge Lorenzo. Australijczyk przedłużył swoją umowę o kolejny rok, dodatkowo będzie korzystał z fabrycznego motocykla Ducati Desmosedici GP20.

Jack MIller

Miller dołączył satelickiego zespołu Ducati w 2018 roku, przesiadając się z Hondy i zespołu Marc VDS i już w swoim drugim starcie w Argentynie ustawił się na historycznym pole position. Po solidnym pierwszym sezonie, przystosowując się do nowego motocykla Ducati, Miller aktualnie jest w swojej najlepszej dyspozycji, zajmując ósme miejsce w klasyfikacji generalnej z dwoma podiami na swoim koncie w Austin i Brnie.

„Bardzo się cieszę, że doszliśmy do porozumienia. Pramac Racing to zespół, w którym od samego początku czułem się komfortowo, a ich relacje z Ducati są bardzo bliskie. Znów będę miał do dyspozycji fabryczny motocykl i dołożę wszelkich starań, aby osiągnąć świetne wyniki. Chciałbym podziękować Ducati i mojemu zespołowo za wspaniałą pracę, jaką wykonali do tej pory.” – skwitował Miller

Po ogłoszeniu zatrzymania Millera na kolejny sezon, swój komentarz dołożył zadowolony menadżer zespołu – Francesco Guidotti: „Naszym głównym celem jest wychowanie młodych kierowców i umożliwienie im jazdy w przyszłości fabrycznym motocyklem Ducati. Jack pokazuje wielki talent, a jego obecna pozycja w klasyfikacji generalnej jest tego potwierdzeniem. Jesteśmy dumni, że będziemy kontynuować współpracę również w przyszłym sezonie, nadal jednak będziemy koncentrować się na naszej pracy, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki w 2019 roku.”

Gdy przyszłość Millera została rozstrzygnięta, w MotoGP na przyszły sezon, na papierze pozostają dwa wolne miejsca: jedno z nich to miejsce w Red Bull KTM, po opuszczeniu zespołu przez Johanna Zarco,  a drugie to miejsce w LCR Honda, które jednak prawdopodobnie pozostanie w rękach Taki Nakagamiego.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.