Rea i Razgatlioglu najszybsi w styczniowych testach WorldSBK w Jerez i Portimao

WSBK

Do startu sezonu WorldSBK pozostał jedynie miesiąc, w związku z czym ostatni tydzień obfitował w aż cztery dni testów, począwszy od jazd na torze w Jerez de la Frontera, gdzie najszybszy po dwóch dniach okazał się fabryczny zawodnik Kawasaki – Jonathan Rea. Pod nieobecność pięciokrotnego mistrza świata w Portugalii, najlepszy czas uzyskał Toprak Razgatlioglu, jeżdżący w fabrycznym zespole Yamahy.

Jonathan Rea i Toprak Razgatlioglu

Jerez

Na południu Hiszpanii zawodników przywitały deszczowe warunki atmosferyczne, które utrzymywały się przez cały pierwszy dzień testów. Po raz pierwszy wśród swoich rywali oglądaliśmy zespół HRC, w którym na nowej CBR 1000RR-R jeździł Leona Haslama oraz Alvaro Bautistę i to wspomniany Brytyjczyk był najszybszy na torze. Drugi czas na mokrym uzyskał Michael van der Mark, a trzeci był debiutujący w WSBK, Amerykanin – Garrett Gerloff z zespołu GRT Yamaha.

Drugiego dnia zawodnicy mogli sprawdzić swoje motocykle na oponach typu slick, choć zarówno start, jak i końcówka testów odbywała się przy padającym deszczu.  Najszybszy z czasem 1m 40.983s był Jonathan Rea, drugi czas uzyskał Toprak Razgatlioglu, a trzeci był Scott Redding z zespołu Aruba.it Ducati Racing. W Jerez kontuzjowanego Leona Camiera z zespołu Barni Racing zastępował Niemiec – Sandro Cortese, a Apirlie RSV4 testował Christophe Ponsson, który nie będzie rywalizował w 2020 roku.

Portimao

Po kilku dniach większość zawodników przeniosła się na malowniczo położony tor w Portimao, na którym kierowcy mieli do swojej dyspozycji po dwa motocykle. Najszybszy pierwszego dnia okazał się aktualny mistrz brytyjskich Superbików – Scott Redding, tuż przed Lorisem Bazem z zespołu Ten Kate i Toprakiem Razgatlioglu.

Drugiego dnia w najszybszej trójce znaleźli się dokładnie ci sami zawodnicy, ale to właśnie turecki zawodnik zespołu Pata Yamaha był najlepszy, poprawiając się o sekundę.  Drugi był Scott Redding, a trzeci Loris Baz. W Portugalii zabrakło jedynie zespołu Kawasaki Racing Team, który w tym samym czasie, w składzie Alex Lowes i Jonathan Rea testował na torze Catalunya w Barcelonie, gdzie w tym roku po raz pierwszy zobaczymy całą stawkę WorldSBK.

Łączone czasy dwóch dni testów WorldSBK w Jerez:

1 Jonathan Rea, Kawasaki, 1:40,983 min
2 Toprak Razgatlioglu, Yamaha, 1:41,214
3 Scott Redding, Ducati, 1:41,407
4 Alex Lowes, Kawasaki, 1:41,642
5 Michael van der Mark, Yamaha, 1:42,707
6 Leon Haslam, Honda, 1:42,797
7 Loris Baz, Yamaha, 1:43,384
8 Alvaro Bautista, Honda, 1:43,579
9 Michael Rinaldi, Ducati, 1:43,789
10 Federico Caricasulo, Yamaha, 1:43,811
11 Tom Sykes, BMW, 1:44,014
12 Maximilian Scheib, Kawasaki, 1:44,153
13 Garrett Gerloff, Yamaha, 1:44,214
14 Sandro Cortese, Ducati, 1:44,258
15 Chaz Davies, Ducati, 1:44,276
16 Sylvain Barrier, Ducati, 1:44,322
17 Leandro Mercado, Ducati, 1:44,451
18 Eugene Laverty, BMW, 1:44,543
19 Christophe Ponsson, Aprilia, 1:47,058

Łączone czasy dwóch dni testów WorldSBK w Portimao:

1. Toprak Razgatlioglu, Yamaha, 1:40,804 min
2. Scott Redding, Ducati, 1:40,883
3. Loris Baz, Yamaha, 1:40,994
4. Michael van der Mark, Yamaha, 1:41,426
5. Chaz Davies, Ducati, 1:41,599
6. Leon Haslam, Honda, 1:41,655
7. Tom Sykes, BMW, 1:41,786
8. Eugene Laverty, BMW, 1:41,990
9. Federico Caricasulo, Yamaha, 1:42,030
10. Garrett Gerloff, Yamaha, 1:42,045
11. Michael Rinaldi, Ducati, 1:42,309
12. Leandro Mercado, Ducati, 1:42,462
13. Javier Fores, Kawasaki, 1:42,802
14. Sandro Cortese, Ducati, 1:42,936
15. Sylvain Barrier, Ducati, 1:43,458
16. Christophe Ponsson, Aprilia, 1:43,480
17. Alvaro Bautista, Honda, 1:43,559

Przed rozpoczęciem sezonu czekają nas już tylko jedne oficjalne testy na torze Phillip Island w Australii, poprzedzające pierwszą rundę sezonu. Zawodników po raz pierwszy zobaczymy w Australii 24-25 lutego, a tydzień później powalczą już o pierwsze punkty nowego sezonu. W kategorii Supersport zadebiutuje również polski zespół – Wójcik Racing Team, jednak w jego składzie będziemy oglądać reprezentanta Szwecji.

Author picture

Dominik Zajączkowski

Redaktor, którego kolebką są wyścigi motocyklowe. Serię MotoGP i WorldSBK śledzi od początku XXI wieku. Od 2015 roku ściśle współpracujący z polskimi mediami. Jego ulubionym tematem są analizy wyścigowe, wywiady z zawodnikami oraz praca na torach wyścigowych.